Petra Berger in het Rudolfinum te Praag…

Vorige week vrijdag was Petra Berger in Praag voor een optreden in de beroemde concertzaal Rudolfinum. Het ging om een koorproject o.l.v. Gerard Breas. En groot fan van Petra Berger , Wilma Dommanschet was erbij. Lees hieronder haar verslag met foto’s.

Praag-1378

Verslag van mijn reis naar Praag 11 December t/m 14 December 2014.

Enige maanden terug werd bekend gemaakt dat Petra Berger op vrijdag 12 December  in Praag zou optreden.

Ik kon met de bus een georganiseerde reis maken naar Praag met diverse leuke uitstapjes en het concert van Petra Berger  zat hierbij, maar omdat ik absoluut geen uren in een bus achtereen kan zitten heb ik los van elkaar een vliegreis en hotel geboekt.

Donderdags kwamen we aan, namen  een shuttle bus (in de folders stond dat deze je naar het hotel zou brengen) maar we werden gedropt in het centrum van Praag, oef, geen taxi te bekennen, en een jonge vrouw aangesproken in het Engels, de ouderen spreken geen andere taal dan Tsjechisch, pff

Zij bestelde via haar telefoon een taxi waar we stonden en zo kwamen we in het hotel aan, aan de taxichauffeur gevraagd of hij ons vrijdags om 12 uur wilde oppikken en dat was geen probleem.

Vrijdags vonden we het dom dat we pas om 12 uur hadden afgesproken want nu zaten we twee uur in de foyer te wachten op de taxi die nooit kwam en het concert begon om 15.00 uur.

Dus om half een namen we een andere taxi die ons naar het Rudolfinum bracht. Volgens mijn routeplanner die ik thuis al had geraadpleegd was het 3.8 km van het hotel vandaan, nou de taxi ging volgens mij een andere route maar ja, we kwamen tenslotte toch aan bij het Rudolfinum. Een statig prachtig gebouw met heel veel trappen omhoog,,die we dus omhoog klommen, en daar werd ons gezegd dat we aan de andere kant moesten zijn voor onze kaarten, dus de trappen weer af.

In de hal werd ons gezegd, loket 4 voor de kaarten van de door mij van te voren bestelde plaatsen. Hier moesten we ons aansluiten in de rij, en toen we aan de beurt waren werd ons gezegd dat we eigenlijk bij loket 1 moesten zijn maar dat het loket om onduidelijke reden nog gesloten was. Deze mevrouw ging bellen, ging naar achteren en kwam weer terug en ging weer bellen en vertelde ons toen dat we na 14.00 uur naar loket 1 moesten gaan en maar moesten hopen dat het loket dan wel geopend was. Nou daar gingen we dus weer, we zijn gaan lunchen en daarna weer terug om 14.30 en ja loket 1 was nu wel geopend en kregen we onze kaarten.

Praag-0231 Praag-0232

We zaten op rij 14 en in het midden, een prachtige zit om vanuit daar het podium te zien. Het concert was prachtig, een diversiteit aan muziek, een Praagse Violiste en Praagse Saxofonisten,en natuurlijk de dirigent Gerard Breas die ik al diverse concerten heb meegemaakt o.a. de Kerstconcerten in Delft, alles was prachtig. En niet te vergeten het koor wat er prachtig mooi uitzag. Tevens was de akoestiek perfect, het Rudolfinum staat er ook om bekend in Praag.

Petra zong prachtige nummers o.a. Pie Jesus, You Raise me up en een van mijn favoriete nummers O Mio Babbino Caro.  Aan het einde van het concert was er een gigantisch applaus van alle bezoekers en kregen we nog een prachtig nummer als toegift. Ik heb van dit concert zo genoten.

Praag-1432 Praag-1437 Praag-1439

Na afloop ben ik nog even verboden deuren door gegaan en vond Petra, die weer gauw weg moest want via de organisatie werd er een boottocht gemaakt over de Moldau met diner. Wij hebben 4 heerlijke dagen gehad, en het hoogtepunt was natuurlijk het optreden van Petra.

Praag-1482 10873552_708926839223980_2411848461112869758_o Klik hier voor meer foto’s.

This entry was posted in Nieuws. Bookmark the permalink.